معاون وزیر آموزش و پرورش: محتوای كتب درسی دوره ابتدایی وارداتی است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، فاطمه قربان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس افزود: این نقیصه از یك سو و انتظار تغییر و تحول در تعلیم و تربیت موجب شد تغییر محتوای كتاب های ابتدایی به طور جدی در دستور كار قرار گیرد.

وی اضافه كرد: بر اساس همین رویكرد امسال كتاب ریاضی اول ابتدایی به طور صد درصد تغییر كرده و كتاب علوم نیز به میزان 80درصد دگرگونی محتوایی را تجربه می كند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در پنج سال آینده همه محتوای آموزشی دوره ابتدایی جدید خواهد شد و تفكر محوری و پرسشگری رویكرد اصلی كتاب های درسی خواهد بود.

قربان با اشاره به اجرایی شدن تغییر نظام آموزشی اظهار داشت: تغییر در ساختار نظام آموزشی از سال تحصیلی 92-91 آغاز خواهد شد و دانش آموزانی كه امسال پایه پنجم ابتدایی را می گذرانند در سال تحصیلی آینده به جای ورود به دوره راهنمایی به پایه ششم می روند.

وی یادآور شد: استقرار سیستم جدید موجب كاهش پوشش دوره پیش دبستانی نمی شود و از ردیف های استخدامی گذشته و ساماندهی جدید برای تامین نیروی انسانی 40هزار كلاس درس جدید استفاده خواهد شد.

قربان تاكید كرد: در سیستم جدید هیچ معلمی به اجبار از دوره متوسطه به مقطع ابتدایی آورده نمی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در باره سرنوشت معلمان چند پایه در سیستم جدید نیز اظهار داشت: دستورالعمل جدید در حال تدوین است و این دسته از معلمان تا اردیبهشت سال آینده تعیین تكلیف می شوند.

وی درپاسخ به پرسش ایرنا در باره قاعده مند نبودن تكلیف درسی دانش آموزان مقطع ابتدایی در منزل، ضمن اذعان به مشكلات ناشی از بی سامانی این بخش اظهار داشت: نمی توان مانند پیك نوروزی الگوی واحدی را برای تمام كشور ایجاد كرد.

قربان گفت: باید به معلمان در این باره اعتماد كرد تا بر اساس صلاحدید و تشخیص خود تصمیم بگیرند.ك/3

7192/668/





:: برچسب‌ها: آسیا , ابرها , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: